Havaneres a dojo!


dijous, 9 d’abril del 2009

7

Em torna boig l'Empordà



play per reproduir i clickeu la imatge de la cançó per agrandir
Avui ens toca un havanera.
Sobre tot vull destacar l'autor, el vull descriure com una gran persona, i a part, amic d'un amic, i això és molt per mi.
Acordionista, pianista, i tantes i tantes coses que sap fer.
Podria continuar dient que és un gran arranjador de cançons, però m'ha sorprés quan he escoltat aquesta havanera. Ara també, afegeixo als molt i molts adjectius amb els que el tenia catalogat, el de compositor.
Per tant, companys, tinc l'honor, i el plaer de presentar-vos........
En Pere Fort, acordionista del Grup Bergantí.... No repetiré els adjectius per descriure'l, però solament us demano una cosa, gaudiu l'havanera que ell va composar.
No sé si ens la voldrà comentar, els que el teniu una mica més a prop, digueu-li, que ens va molt bé aquestes aproximacions que ens heu fet els compositors i cantaires.
I com diu en Pere a la propia havanera, "[...]....I les seves (vostres) collonades"... que tan m'agraden!!
Jo, en nom de tots, us ho agraeixo de cor, amb molt de respecte sobre la vostra opinió, i esperant descobrir les idees que porten als mestres a composar aquests tipus de cançons...
I si voleu saber una mica més de mi, penseu, que a mi, també "Em torna boig l'Empordà". I avui que comencen quatre dies de festa, us deixo, aquest regalet, en forma de "mona", per tots i totes.
Companys, una forta abraçada, i fins la tornada, que us vull veure a tots i totes de nou...


7 comentaris:

Alfons ha dit...

Si senyor!!!! molt bona, desde l'Escala una sal-lutaciò per tos els havaneros i per tu Tony dir-te que ho fas molt be i ja ens veurem el 18 a la "TABERNA" aixi com a tots els amics que vinguin.
Una abraçada.

Josep Ribas Coll ha dit...

M'encanta!!!!

luzquebrilla ha dit...

Aquesta cançó, no l´havia sentit mai,i m´agradat molt, tot i saben que si surt en aquest Blog, ja és un bon referent.La lletra d´aquesta havanera, ja és un tema prou atractiu;-L´Empordà, aquest lloc tothom sap que engloba aquelles coses tant admirades de casa nostra;mar havaneres,paissatges feréstecs,costums marinres....la primera estrofa entra amb molta força i sentiment!,en quan a la música de l´acordió la trobo genial!!li dóna aquell caràcter d'onada de belles tonalitats que acaronen la lletra.
Tincganes de sentir-la en directe!!.

Havanerus ha dit...

Ei Luzquebrilla, com ho saps....
Aquest Empordà ens porta "locus" als que som mig de fora. Dic mig, doncs jo dels 33 que tinc, en fà més de 20 que hi vaig tot sovint....
I no em puc estar!!.
Gràcies per els elogis!!.

Anònim ha dit...

M'agrada molt la cançó però sincerament me la fa mal bé el tros de les "collonades" no per res però la trobo una paraula mancada de poesia.L'estava escoltant ben agradablement i quan he sentit això...s'ha trencat tot l'encant.És bonica,la música i la lletra i està molt ben interpretada però no m'acaba d'agradar per aquest tros.
Pepeta.

Anònim ha dit...

Segurament que si aquesta paraula l'hagués dit en Dalí o en Pla, hagués estat una paraula "genial".
Saps Pepeta? a mi m'agrada. Perquè a mi m'agrada el parlar de les persones de a peu, de les que anem al mercat, de les que passem pel carrer, de les que sentim el renec d'una persona gran, de les que ens quedem en un banc a fer-la petar una estona, i son totes aquestes petites coses que ens fan ser com som.
Joan.

luzquebrilla ha dit...

Collonades; m´agrada!!!, tens raó Joan aquestes paraules estant en el pou del nostre vocabulari,i és veritat que Josep Pla en els seus escrits hi surt sovint.En quant a la cançó del Bergantí, aquesta paraula li dona força, descrivint una manera de ser de L´Emporda.Personalment crec que està molt lograda!.
Salutacions

Inici Bloc